Jak używać symulatora?
Przycisk „RANDOM INPUT” umożliwia nam wylosowanie wartości hexadecymalnej (by później móc ją użyć w rozkazie MOVE)
Przycisk „RANDOM REGISTERS” umożliwia nam wylosowanie szesnatkowych wartości i umieszczenie ich od razu w rejestrach AX, BX, CX, oraz DX.
Rozkaz MOV – dwuargumentowy rozkaz (gdzie pierwszy operand stanowi cel, a drugi źródło). W niniejszym symulatorze po naciśnięciu przycisku np. „MOV AX, BX” wartość szesnastkowa zostaje przesłana z rejestru BX do AX. Jest to przykład adresowania rejestrowego.
Drugim przykładem użycia rozkazu MOV jest wciśnięcie przycisku np. „INPUT TO AX”, za pomocą którego umieszczamy w rejestrze AX wpisaną wcześniej w polu INPUT liczbę, a nie inny rejestr. Tym razem jest to więc przykład adresowania natychmiastowego.
Rozkaz XCHG – również dwuargumentowy, umożliwiający zamianę wartości rejestrów, które są podane jako jego argumenty. Tu np. po naciśnięciu przycisku „XCHG AX, BX” wartość, która była w rejestrze AX znajdzie się w BX, a wartość z BX trafi do AX.